Sider

onsdag 28. april 2010

Brothers

Igår tok min kjære meg med på kino for å se "Brothers", som hadde premiere i Stavanger 23.04.

Genre: Drama/Thriller/Krigsfilm
Språk: Engelsk
Nasjonalitet: USA
Varighet: 1 time 45 minutt
Aldersgrense: 15 år

Sam Cahill (Tobey Maguire) spiller storebroren i filmen, og går i faren sine spor som aktet offiser. Når lillebror Tommy (Jake Gyllenhaal) slipper ut av fengsel, reiser lillebror til Afghanistan. Dette gjør at Tommy tar ansvar for brorens kone (Natalie Portman) og to døtre. Senere kommer det en melding om at Sam har falt i strid, noe som gjør at familien er i sjokk og sorg. Tommy ser virkeligheten med livet og prøver så godt han kan med å ta vare på Sams familie. De finner mye trøst i hverandre, og tilbringer masse tid sammen. Når alle har vent seg til å leve et liv uten å ha Sam rundt seg, kommer det et sjokk.

Filmen handler om sterkt familiebånd, plutselige omveltninger og overraskende følelser. Og jeg anbefaler denne filmen på det sterkeste!


1 kommentar:

  1. Det høres ut som en kjempe spennende film! Tror nesten jeg og min kjære ser den på søndag :)

    SvarSlett